Gjennombrudd for Vennebyen i Kina. Får bred distribusjon gjennom sterk lokal partner.

Gjennombrudd for Vennebyen i Kina. Får bred distribusjon gjennom sterk lokal partner.
City of Friends AS har signert avtale med det statlige kinesiske filmselskapet Shanghai Film Group (SFG) om å markedsføre og distribuere Vennebyen til det kinesiske publikum. Avtalen innebærer en forpliktelse for SFG om eksponering av Vennebyens animasjonsserier til minst 100 millioner kinesiske familier, strømming av innhold på tvers av ulike plattformer og et videre samarbeid om å etablere Vennebyen som merkevare i Kina.

Avtalen med Shanghai Film Group åpner for produksjon av nye Vennebyen-serier til glede både for publikum i Kina og for Vennebyen-seere i andre land. City of Friends og Shanghai Film Group har en videre intensjon om et enda bredere samarbeid som inkluderer Vennebyens produkter som for eksempel klær og leker.

Daglig leder i City of Friends AS, Magnus Johannesen, er svært fornøyd med å inngå en avtale med en av de ledende aktørene i Kina: «Shanghai Film Group er en ledende aktør i Kina med en bevist strategi rundt utvikling av innhold for kinesiske barn. Vi er meget tilfredse med å inngå et tett samarbeid med en så sterk lokal partner og gleder oss til å introdusere Vennebyen bredt i Kina. City of Friends vil ha sterkt fokus på å følge opp partnerskapet og har store forventninger til resultatene som kan oppnås med Vennebyen i Kina.»

Merkevareansvarlig, Lars Petter Mæland, uttaler:

«Vennebyen har alltid hatt som mål å bringe gode verdier og læring til familier i hele verden. Denne avtalen bringer oss et stort steg videre på veien mot å bli en enda sterkere merkevare for barn og unge»